8. april 2014

Vel nok jordens grimmeste

I dag blogger jeg om hvad jeg tror er jordens grimmeste hækleri. Jeg fandt en fin opskrift på en kattehule, lavet i det der hedder Tarn (eller T-shirt yarn) hvor man genbruger gamle t-shirts til at lave meget kraftigt garn, godt til kurve o. lign. Jeg havde ikke lige nogle gamle t-shirts, men jeg havde lige fået nogle gamle frotélagner af min mor. Man kan nemlig også lave garn af lagner, om end det vist er meningen at det skal være bomuldslagner. Men i min hjerne var froté jo nærmest en blanding mellem jersy og bomuld, så det med frotélagner var jo nærmest dobbelt så godt. En sikker succes!

Så jeg klippede og klippede og klippede. Så hæklede og hæklede jeg, og fordi jeg jo er sprit ny til det med at hækle så synes jeg ikke der var nogen grund til at følge opskriften. Nej det var klart at der var en fejl og det var heldigt at jeg sagtens kunne regne den ud!!! Sådan nogle gamle garvede hæklere der laver de her opskrifter ved jo ikke bedre end mig, vel? Det skal lige siges at jeg lover ALDRIG at vige fra en hækle-opskrift igen.

Så her er den så...en blanding af mit overmod og alt for tungt froté-garn.....med afstivning indeni og en plantepind til at holde døren åben....mine damer og herre......jordens grimmeste kattehule!


Og mine rådne katte gider ikke engang bruge den, bare for at føje spot til skade. Den kat man kan se derinde på billedet (han hedder Bøf) er blevet bestukket med godbidder.

3 kommentarer:

  1. Ha ha ha ha ha Tak for et godt grin, men det var nu mest forklaringen til, der fik det frem, for så grim er den da altså nu heller ikke vel? Nu er jeg selvfølgelig heller ikke hækler, så skal da ikke gøre mig klog, men kan da stadig se lidt ha ha ha

    SvarSlet
  2. Hold da op, tak for en malende beskrivelse, jeg syntes nu heller ikke din kattehule er så "grim" jeg kan trøste dig med at jeg har en fin ny dyr kattehule stående, tror du mit "møgdyr" går ind i den, nej, nej han foretrækker en gammel papæske, eller pladsen midt i mit scaprod på bordet, men der findes noget der hedder "katteurt". Måske et par dråber af det ville lokke ham ind i den fine hjemmehæklede hule. Knus morkaren.

    SvarSlet
  3. Haha....Beretningen fejler i hvert tilfælde ikke noget.
    Egentlig må jeg give dig ret. Køn er den ikke, men ikke alle hjem er jo lige smukke.....haha. Jeg har ikke kat, og har ingen gode råd til at lokke dyret ind i hulen.
    God påske og tak for et dejligt morgengrin.

    SvarSlet

1000 tak fordi du tager dig tid til at skrive en kommentar.